OM MODELLEN
Handbyggd modell i mässing. Tillverkad i en liten exklusiv serie om 150st fördelat på 4 versioner.
Dubbla Mashima motorer med drivning på båda boggierna.
ESU Loksound 4.0 DCC
Finescale hjul RP25
Kurvradie minimum 360mm.
Drivning på alla axlar, strömmupptagning på alla hjul.
Ingen AC version
Funktioner.
Hel/halvljus. Nedre och topp strålkastare styrs separat.
Belysning i förarhytterna.
Blinkande slutljus.
Interiörsbelysning med lysrörstart.
WC belysningen tänds och släcks med intervall för att simulera att toaletten används.
Y1 1267
Denna version är i leverans utförande från 1979 och saknar således de utskjutande luft intagen på sidorna.
Tyfonen är placerad i fronten mellan topp strålkastarna.
Tillverkad av FIAT och har FIAT Ferroviaria tillverkningsskylt.
76 sittplatser med blå-grön klädsel.
Underredets detaljer helt svarta.
Handtag i fronterna är orange.
PRIS: 14950:-
YF1 1327
Y1 1343
1343 står i dag i Järnvägsmuseets lokaler i Gävle där den har Inlandsbanans målning. Den har fortfarande original drivlinan med Fiat motor.
Denna version har de utskjutande luft intagen på sidorna.
Tyfonen är placerad på taket.
Tillverkad av Kalmar verkstad och har Kalmars tillverkningsskylt.
68 sittplatser med röd-orange klädsel.
Underredets detaljer är svarta med en del av boxarna grå.
Handtag i fronterna är svarta.
PRIS: 14950:-
Y1 1366
1343 står i dag i Järnvägsmuseets lokaler i Gävle där den har Inlandsbanans målning. Den har fortfarande original drivlinan med Fiat motor.
Denna version har de utskjutande luft intagen på sidorna.
Tyfonen är placerad på taket.
Tillverkad av Kalmar verkstad och har Kalmars tillverkningsskylt.
68 sittplatser med röd-orange klädsel.
Underredets detaljer är svarta med en del av boxarna grå.
Handtag i fronterna är svarta.
PRIS: 14950:-